خانه > نرم افزار > بازیهای ایرانی وارد میشوند …

بازیهای ایرانی وارد میشوند …

این نوشته مربوط به وبلاگ قبلی نویسنده «‌آی‌تی‌نگار‌» است‌، ممکن است مشکلی در عکس‌ها و لینک‌های ضمیمه وجود داشته باشد

عضو جدایی ناپذیر نرم افزارهای کامپیوتری بازیهای رایانه ای هستند که به طور کلی مخاطب عام دارند . این صنعت در تمام دنیا به صنعت درآمدزایی برای شرکتهایی مانند EA , یوبی , کونامی که شما خیلی بهتر از من میشناسیدشون تبدیل شده همونطور هم که همتون خوب میدونین ما در ایران افراد زیادی را داریم که خوره ی این نوع بازیها هستند اما مشکل اینجاست که بازیهای خارجی با توجه به فرهنگ همان کشورها ساخته میشود از این لحاظ خیلی از عاشقان گیم ایرانی خواهان ورود بازیهای ایرانی به بازار هستند اما صد افسوس …

تقریبا اولین بازی ایرانی که به طور رسمی به بازار وارد شد و تبلیغات زیادی داشت بازی رانندگی در تهران بود که با وجود سرمایه ای بالا که خرج این بازی شد و تبلیغات ها و حتی حضور شخصیت هایی محبوب مثل سیا ساکتی و سید محمد حسینی باز هم موفق نبود چون کار نمونه ای از آب در نیامده بود و از مشکلات بارز اون هم رد شدن ماشین از تیر برق , خروج کامل از بازی بعد از تصادف با عابرین و … بود که سازنده ها ادعا کرده بودند که می خواستند نوعی نو آوری در بازی باشه تا دیگر کسی با عابرین تصادف نکنه (آخه اینم شد نو آوری …) دیگه تا مدتی فقط خبر از ورود بازیهای جدید به گوش میرسید که دو نمونه از پر سرو صدا ترین آنها بازی عصر پهلوانان و نجات بندر بود که در این بین فقط دومی تا الان وارد بازار شده بعد از این که این بازی رو امروز از دوستان گرفتم و نصب کردم به طور کلی از بازی خوشم اومد بازی در مورد نجات بندر انزلی از دست نیروهای مهاجم خارجی (فکر کنم متفقین راستش درست نفهمیدم چون تازه شروع کردم) است که به نظر من از نظر داستان پردازی چیز جالبی هست اما نکته جالب در طراحی بازی اینه که عمده ی کارهای اون توسط یک نفر انجام شده و کار خوبی هم شده سبک بازی هم تا اینجا که من رسیدم سوم شخص است اما فکر کنم جلوتر باید به سبک استراتژیک تبدیل بشه دیدن یک بازی فارسی زبان در این سطح واقعا هیجان انگیز بود .

اما از طرفی افرادی هستند که علاقه ی زیادی به طراحی بازی دارند ولی یا کار با نرم افزار های مورد نیاز رو بلد نیستند و یا اینکه حوصله ی دنگ و فنگ کار رو ندارند سایت جالبی که در این زمینه و به زبان فارسی امروز پیدا کردم سایت طراحان فارسی است که تقریبا منبعی کامل در این زمینه است اما یکی از بخش های جالب آن معرفی بازیهای ساخته شده فارسی است که در این مکان خیلی از دوستان بازیساز دمو یا حتی خود بازی را برای دانلود قرار داده اند که این قسمت را برای سرعت بالاها چیز مناسبی است .
در مجموع این که انگار داره صنعت گیم در ایران هم پایه گذاری میشه تا اینقدر بازیهای غیر استاندارد جلوی دست و پای کودک ها نباشه در این رابطه هم خاطره ای دارم که فکر کنم جالب باشه : یک روز به یکی از دخترهای فامیل که فکر کنم ۵-۶ سال بیشتر نداشت گفتم که : تو با کامپیوتر بازی میکنی ؟ خیلی محکم گفت آره . پرسیدم چی بازی می کنی ؟ (فکر کردم نهایتا بگه Mario یا Pinball) برگشته میگه من خیلی بازی دارم اما بیشتز ازهمه Resident Evil و Devil May Cry رو دوست دارم Hitman ۴ با این کچله زور آدم خیلی زیاد میشه . حالا شما فکر کنین من حال و روزم چه جوری بود دهن باز , زبون آویزون و داشتم به این فکر می کردم که این وروجک اسماشون رو چجوری یاد گرفته .

دسته‌ها:نرم افزار برچسب‌ها: ,
  1. اکتبر 9, 2007 در 11:08 ب.ظ.

    بازیسازان ایرانی بسیار نیکوست که بازیهایی بر پایه ارزشهای ایرانی درست کنند.
    بازیهایی چون زرتشت، بابک خرمدین، سپیدجامگان، کورش بزرگ، آرش کمانگیر و ………
    باید نوآوریهای بسیاری انجام پذیرد.
    جوانان ایران کارهای بسیاری در پیش دارید.
    برای فرزندان آینده ایران دستها را بالا بزنید.

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه